ПанЕвропа България, заедно с Атлантическия клуб в България и със съдействието на Софийската опера и балет, Представителството на Европейската комисия в България и Столична община, организираха тържествен Гала концерт, озаглавен „Ода на радостта”.
В началото на концерта президентът на Атлантическия клуб в България д-р Соломон Паси изнесе встъпителна реч, в която изтъкна причината за събитието и поздрави всички гости. Според думите му сборът от толкова много и толкова важни за България събития правят концерта ключов за отбелязването на важен етап от развитието на европейските ценности в страната. Комбинацията между годишнини от подписване на присъединителни договори и общоевропейски решения се явява символичен празник на европейската принадлежност на страната. Д-р Паси поздрави спонсорите и се обърна емоционално към всички гости и приятели, които уважиха събитието.
След официалното обръщение на д-р Паси официалната програма започна с излъчване на кадри от важни конференции и чествания на празници на ЕС под съпровода на оркестър изяпълняващ арията на Флорестан, която е увертюра към операта „Фиделио” на Людвик Ван Бетховен. Публиката имаше възможност да се наслади на изящна музика и едновременно с това да си припомни кога и при какви обстоятелства европейските лидери са слагали подписите си под основополагащите договори за създаване на Европейския Съюз. Последните части от документалните откъси бяха излъчени под звуците на „Одата на радостта”, този път изпълнена от Детския радиохор.
Едно от изпълненията, което трогна публиката по особено силен начин, беше изявата на Валя Балканска и Петър Янев. Те пяха под съпровода на „100 каба гайди”. Двамата изпълнители завършиха с „Одата на радостта”, което в изпълнение на гайди силно разчувства представителите на чуждестранните посолства, които не спряха да коментират въздействието на изпълнението по време на коктейла след концерта. Детски хор „Пим Пам” също изпълни химна на Европейския съюз като на сцената се появиха и най-малките членове на хора – деца между 3 и 5 годишна възраст. Естествено, тяхното изпълнение успя да трогне публиката със своята жизнерадостност и неподправеност.
Милчо Левиев също бе сред основните изпълнители на сцената. В своите „Импровизации” тои вплете ритмите както на „Одата на радостта” така и на познати класически песни като например “Imagine” на Джон Ленън. След него четирима солисти представиха своята интерпретация на фрагмент от IV част на IX симфония на Бетовен. След овациите на публиката концерът беше подобаващо закрит от грандиозното изпълнение на хора и оркестъра на Софийската опера и балет с диригент Велизар Генчев.
Атмосферата след концерта беше изключително приповдигната, което беше сигурен сигнал, че коцертът е приет с голям успех. Въпреки че публиката беше много разнородна, всеки един от присъстващите оцени тържествеността и важността на събитието.